dimarts, de gener 29, 2008

5 Un bidó de colors


Abans de crear el projecte amb MOMOMOMA em va sorgir la idea inicial de presentar una proposta expositiva a partir del tema del desús, suggerit per la convocatòria de la Casa Elizalde .
Vaig pensar en fer fotografies als objectes abandonats o sense ús present, i recrear després pictòricament el que m’havien suggerit, fruit dels tons i colors que tenien.
Per aquest motiu vaig fer unes quantes fotos i la primera pensada per iniciar el procés creatiu, va se aquesta fotografia.
Un bidó de petroli abandonat momentàniament al costat de l’arxiu del museu d’Argentona. Em va cridar l’atenció al passar-hi pel davant . Vaig mirar el seu interior i era molt maco, però fonamentalment era pel dia que feia, sense sol i sense ombres.
El foc, la pluja, el temps,.. havia transformat el seu color inicial , en tons ocres i blaus,...
Ara després dels mesos imagino que pot ser un d’aquell bidons que varem anar a buscar per la festa d’inauguració del museu. Era l’estiu del 2000 i havia treballat per a l’escenografia i el vestuari. La inauguració va anar molt bé, pel que en varen explicar, doncs hi actuaven els amics, la família i vaig veure les fotografies de l’esdeveniment. Just aquell dia tenia reservat un bitllet per anar de vacances i volava cap a Cuba.