dijous, d’abril 10, 2008

16 Els discs de vinil


Objectes en desús: poden haver-hi objectes que no s’utilitzen mai, perquè ja són vells o perquè no tenen utilitat. Un els llances o els dónes i d’altres t’acompanyen sempre i aquests últims són els que et porten records, els que tenen vida, els que t’aporten emocions. Jo he triat els discs de vinil perquè ja no tenen tant d’ús, l’era del CD i d’Internet els ha anat arraconant, però en el meu cas ocupen una gran part dels prestatges del meu estudi, ja que la majoria pertanyien al meu germà, el qual per desgràcia ja no està amb nosaltres. Des de petit li agradava la música, eren altres temps i no es compraven molts discos, el pare considerava que era malgastar els diners, teníem un tocadiscos petit i ell volia una cadena de música, la qual no es va poder comprar fins que no es va casar i va poder tenir-la a casa seva i quasi al final de la seva curta vida muntar-se ell mateix un petit estudi de música. Quan jo vaig heretar aquests discs i ordenant-los vaig poder observar l’evolució musical del meu germà, i amb molt d’ells el que havíem compartit junts i per sobre de tot, l’amor que ell havia sentit envers aquests objectes que el feien feliç i l’acompanyaven moltes hores de la seva vida. Conservar-los és tenir una part d'ell amb mi.
Es una mica trist, però després de pensar en altres objectes meus que m’acompanyen sempre, encara que facis un trasllat de casa i que després no sàpigues on posar, com són els llibres, però adeqües els espais perquè hi càpiguen, vaig decidir que els discs serien prioritaris perquè em provoquen emocions molt fortes i difícils d’oblidar.


Maria Muñoz